logo szkolySzkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Czeladzi

Aktualności

23 CZE 2016

Podsumowanie wymiany uczniowskiej w roku szkolnym 2015/2016

22 czerwca odbyło się spotkanie uczestników wymiany ze szkołą partnerską z Burgdorf wraz z rodzicami i dyrekcją szkoły. Były wspomnienia, zdjęcia, wręczenie efektu wspólnej pracy czyli uczniowskiej gazetki polsko-niemieckiej, zaświadczeń o uczestnictwie, wymiana wrażeń.

Polscy uczniowie gośćmi w Burgdorf 11-18 maja 2016

W tym roku odwiedziło nas 10 uczennic i 3 uczniów wraz z nauczycielami. Pierwszy dzień rozpoczął się bardzo wcześnie pracą nad wspólnym projektem-polsko-niemiecką gazetką. Wieczór natomiast był pod znakiem sportu. Najpierw powitał nas napastnik drużyny Hannover 96 Artur Sobiech , który udzielił wywiadu naszym uczniom. Z jego treścią można zapoznać się na stronie 9. Heidmar Felixon koordynator ds. Młodzieży TSV Burgdorf oprowadził naszą grupę po wszystkich zakamarkach stadionu Swiss-Life-Arena. Mecz piłki ręcznej Die Recken przeciw Die Füchse, który mieliśmy okazję zobaczyć zakończył się sukcesem drużyny gospodarzy Recken 25:22.

W czwartek 12 maja grupa z Polski była gośćmi honorowymi Dnia Europy obchodzonego uroczyście w gimnazjum w Burgdorf. Uczestnicy pracowali nad projektem po czym mieli okazję spojrzeć z wieży kościoła na Burgdorf i poznać miasto podczas gry miejskiej. Cały piątek spędziliśmy w Berlinie. Dzięki zaproszeniu posłanki Karen Marks odwiedziliśmy Reichstag i zobaczyliśmy z jego szczytowej kopuły panoramę miasta. Zwiedzanie Niemieckiej Katedry i gra „The story of Berlin” przybliżyły nam historię. Sobotę spędziliśmy w Hannoverze a Zielone Świątki w rodzinach uczestnicząc wspólnie w różnych aktywnościach :jeżdżąc konno, grając w kręgle, pływając, wiosłując, jadąc do Heideparku… Wreszcie we wtorek odwiedziliśmy Autostadt w Wolfsburgu, gdzie mogliśmy wsiąść do różnych modeli porsche czy audi i zobaczyliśmy pracowników fabryki volkswagena podczas pracy. W środę wspólnie zdobywaliśmy wysokości w parku linowym Eilenriede. Na koniec zajęć każdy uczestnik został „wyrzucony” na wysokość 15 metrów dzięki współpracy całej grupy, która wspólnymi siłami, ciągnąc liny windowała nasze „latające wiewiórki” w górę. Nakręcone filmy są świetne! Zaś wieczorem nastąpił moment pożegnania, wspominania minionych dni i radości z faktu ,że za 5 dni znowu się zobaczymy. Tym razem w Polsce !

Niemieccy uczniowie z wizytą w Czeladzi 24-31 maja 2016

Po krótkiej przerwie powitaliśmy uczniów i ich nauczycieli w Czeladzi we wtorek po południu 24 maja. Miłe przyjęcie przygotowane przez rodziców w szkole, słowa powitania pani dyrektor, rozmowy i czas na odpoczynek. Środa była pełna wrażeń. Najpierw pokazy doświadczeń fizycznych przygotowane przez uczniów naszej szkoły, potem praca nad projektem i wreszcie wyjazd do Katowic. Zwiedzanie miasta, rynku i nowych obiektów wokół „Spodka”. Wyjazd windą na dawną wieżę wyciągową kopalni i panorama miasta. Wreszcie wizyta w budynku Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia i wysłuchanie koncertu młodych muzyków. Doceniliśmy talent młodych ludzi, chociaż prezentowany repertuar nie przypadł nam do gustu. Czwartek był dniem w rodzinach. Młodzież mogła doświadczyć Dnia Matki i zobaczyć m.in. procesję Bożego Ciała. Piątek spędziliśmy w Krakowie oglądając wystawy i bawiąc się na interaktywnej ekspozycji w Muzeum Inżynierii Miejskiej, zwiedzając miasto i ciesząc się zakupami na krakowskim rynku. Sobota powitała nas piękną pogodą w sam raz na górską wycieczkę, która prowadziła na Czantorię w Beskidzie Śląskim. Kolejka linowa i tor saneczkowy cieszyły się dużym wzięciem i być może wynagrodziły późniejsze trudy pieszej wędrówki zakończonej niestety opadami deszczu. Niedziela była pod znakiem rodzinnego obiadu i zwiedzania kopalni „Guido” w Zabrzu. Nieco umorusani ,ale zadowoleni wróciliśmy do Czeladzi, by następny dzień rozpocząć miejską grą na czeladzkim rynku. Powrót do szkoły oznaczał dokończenie naszego projektu i wyjazd na kręgle. Po czym nastąpił czas pożegnania. Zawody sportowe na wesoło, pyszne jedzenie przygotowane przez naszych wspaniałych rodziców, prezentacja zdjęć i koszulki z imionami uczestników – to były ostatnie wspólne chwile. We wtorek rano spotkaliśmy się na katowickim dworcu, żeby pożegnać naszych gości i życzyć im szczęśliwej podróży !

wszystkie aktualności rejestr zmian wiadomości